Mallorcanytt.com - Mötesplatsen för alla oss som älskar Mallorca
Här annonserar privatpersoner alltid gratis. Vill du nå skandinaver är det på Mallorcanytt.com du bör synas.
Är du en företagare som vill synas på Mallorcanytt.com? Hör av dig: jonas.eriksson@mallorcanytt.com
  • Hej vi skall vara på Mallorca från 3/4-24/5 och undrar om det finns busskort att köpa.
    Vi skall bo i Palma Nova, undrar även om den kommunala cykeluthyrningen fungerar
    där.
    Hoppas på svar
    Mvh
    Gulli
  • 4 Kommentarer sorted by
  • Hej Gulli,

Idag skrev vi om att det fr.o.m. maj går att hyra cyklar av kommunen om man kommer till Palma som turist.

Tyvärr ligger Palma Nova i Calvià kommun, men det finns säkert andra cyklar att hyra där.

MVH,

Jonas
    Jonas Eriksson - jonas.eriksson@mallorcanytt.com

Mallorcanytt.com - Mötesplatsen för alla oss som älskar Mallorca
  • Hej Gulli,

Här en länk till transportsytemet på Mallrca http://www.consorcidetransports.org/en/web/ctm/inici. Jag kan ej klura ut om det finns kort på trafiken Palma Nova - Palma, men väl i Palma kan du köpa 10 resors kort för resor med de blå bussarna inom Palma för Euro 10:- i nästan varje Tabac. Heter "tarjeta autobus" Det finns telefonnummer på hemsidan och troligen pratar de engelska också
    MVH
    Per
  • Hej Gulli!
    Har själv kollat upp det här med busskort då jag åker dagligen från El Toro (ligger bortom Palma Nova) till Palma. Tyvärr är det så att man måste vara "recidence" för att kunna skaffa sig det kort Ni/jag behöver! Kortet som gäller inom Palma kan vem som helst köpa men bussbolaget (Tib) som kör utanför stadsgränsen kräver att man är fast boende för att medge rabatt. Att lösa biljett på bussen kostar från Palma Nova - Palma = ca 2 € enkel. Inte särskilt dyrt m a o.
    Det finns gott om hyrcykelfirmor i Palma Nova. Kolla runt när ni kommer o jämför.

Lycka till!

Med vänliga hälsningar
    Elisabeth
  • Tack för ditt utförliga svar, då vet vi vad som gäller, problemet är att tidigare år har hyrcykelfirmorna inte öppnat förrän i maj och vi tycker det skulle vara lämpligast i april när det inte är så varmt.

Vänliga hälsningar
    Gulli

Välkommen!

Du är inte inloggad/registrerad. Logga in via knapparna nedan. Eller klicka på Registrera dig för att skaffa ett konto.

Logga in med Facebook Logga in med Google Logga in med OpenID